Mina nya Magnotes

Det är lättare att lösa problem eller komma på nya idéer när man kan se sina idéer. Därav alla verktyg som mind-mapping och brainstorming på papper med mera. En sak man gärna vill göra är att kunna flytta runt sina idéer, för att kunna se olika kombinationer, se saker ur olika perspektiv.

Jag fick ett bra tips från Michael Breen om hexagonala, magnetiska bitar med en yta som lätt går att torka av. Så... till verket. Jag satte upp en stor whiteboard mittemot min arbetsplats och skaffade dessa... Magnotes!



De har redan gjort ett bra jobb. Första uppdraget gällde "nästa steg" nu när Nutri5-lanseringen är kommen. Här börjar en sammanfattning växa fram... som gör det lättare att se vad som saknas... eller vilka delar man ska utveckla vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0